CAMPAGNES

Overal ter wereld zetten onze teams zich dagelijks onvermoeibaar in om de met uitsterven bedreigde dieren en hun habitats te behouden. Toch volstaat enkel onze inzet voor het behoud soms niet. Dat is vooral het geval tijdens belangrijke crisissen, zoals de wijziging van een wettekst of een industrieel project dat de beschermingsmaatregelen in gevaar brengt, of wanneer we oog in oog staan met sterke bedreigingen zoals de spectaculaire en pijlsnelle stijging van de olifanten- en neushoornstroperij de afgelopen jaren.

Daarom voert WWF regelmatig campagnes op nationaal en internationaal niveau om de wilde natuur te beschermen en om te helpen bij het verkleinen van onze ecologische voetafdruk. Het doel van deze campagnes is je te informeren over een bepaald onderwerp, je te sensibiliseren en je de kans te bieden om samen met ons een wereld op te bouwen waarin mens in harmonie leeft met de natuur. Samen is dit allemaal mogelijk.

• Turn Up the Volume of Nature

De Europese Commissie dreigt de wetten die de Europese natuur beschermen te herzien. Dat moeten we voorkomen!

• Red de tijger

Uitstervende families redden een uitstervende familie.

• Houd je ogen goed open als je hout koopt

Kies voor duuzaam hout met het FSC-label.

• Bewuste Visweek

Kiezen voor blauw of groen is wat visliefhebbers doen

Campagnes in samenwerking met partners

Soms krijgen we de kans om onze krachten te bundelen met een bedrijf of een andere organisatie. Bepaalde campagnes verlopen binnen een samenwerking om specifieke projecten te ondersteunen.

• WWF en Alpro, samen voor de bescherming van de bossen

Vanaf 19 september tot op het einde van 2016 schenkt Alpro per verkocht product van Alpro Soya Drink Original € 0,10 aan WWF voor ons ECOmakalaproject, met het doel het Virunga Nationaal Park te beschermen in de Democratische Republiek Congo.