evenement

#BackToTheClimate

En wat deed jij op 10 oktober 2021 ?

Met tienduizenden zijn we op zondag 10 oktober op straat gekomen om aandacht te vragen voor de klimaatcrisis. We eisen duurzame oplossingen die mens en natuur ten goede komen. Iedere klimaatbelofte moet worden nagekomen!

Aan de vooravond van een belangrijke Europese top en de grote klimaattop COP26 in Glasgow wil de Klimaatcoalitie een krachtig signaal geven aan onze beleidsmakers.

Dit jaar heeft het extreme weer in België en overal ter wereld (overstromingen, bosbranden, hittegolven) al vele slachtoffers gemaakt en kostbare natuur verwoest. Natuur die we nodig zullen hebben om ons te beschermen tegen meer rampen die eraan komen. Er is doortastend beleid nodig om de gevolgen maximaal te beperken, te beginnen bij de meest kwetsbare mensen, die als eerste de gevolgen zullen voelen van een falend beleid.

De natuur is niet alleen mooi, ze is ook onze bondgenoot in de strijd tegen de klimaatverandering. Door de voorkeur te geven aan natuuroplossingen kunnen we de gevolgen van klimaatrampen zoals overstromingen verminderen. Teken ons manifest en eis dat de Waalse regering actie onderneemt.